į pradžią turinys susisiekite  
 lt  |  en 












Naujienos » Straipsniai
Bendrakultūrinė patirtis Estijoje apie interneto etiketą

   Paskutinėmis vasaros atostogų dienomis (rugpjūčio 19-26 d.)  Kybartų Kristijono Donelaičio gimnazijos anglų kalbos mokytoja metodininkė Albina Ščitnik ir vyresniosios anglų kalbos mokytojos Monika Lukoševičiūtė bei Vilma Imbrasienė turėjo galimybę dalyvauti Erasmus+ organizuojamuose mokymosi kursuose Estijoje, Pernu mieste, kur kartu su kitais Europos pedagogais analizavo jaunimo bendravimo internetu etiketo taisykles (Netiquette: empowering Digital youth). Kursų dalyviai diskutavo bei siūlė idėjas, kaip mokyti jaunimą kultūringai bendrauti anapus išmaniųjų technologijų ekranų bei išvengti smurto, patyčių ir neapykantą kurstančios kalbos.

   Kursus vedė ispanas, vienas iš projektų vadovų – Antonio Benaches, ir projekto autorė estė Helin Laane. Spręsti įvairius jaunimo „netiketo“ (tinklo arba interneto etiketas)
ypatumus susitelkė 8 šalių atstovai: estai, lietuviai, lenkai, ispanai, italai, graikai, portugalai ir čekai.

Kiekviena šalis turėjo pristatyti situaciją saugaus interneto tema, aiškino, kaip sprendžiamos su patyčiomis susiję problemos. Taip pat tarpusavyje analizavome realiame gyvenime ir internetinėje erdvėje vyraujančias etiketo taisykles, numatėme bei pateikėme etiketo nebuvimo padarinių pavyzdžius.

    Užsiėmimų metu veikė tarpkultūrinė laboratorija: išryškėjo, kad etiketo ir „netiketo“ svarba, vyraujančios problemos labai aktualios visoms Europos Sąjungos šalims-dalyvėms, todėl ši veikla paskatino dar labiau atkreipti dėmesį į susidariusias problemas ir susitelkti naujiems iššūkiams.

   Mokymo kursų metu taip pat turėjome aktyvios veiklos su išmaniosiomis technologijomis, išbandėme įvairias virtualias programėles, skatinančias bendradarbiavimą, komandinį darbą, pvz., „lobių“ medžioklę, naudojant „Geocaching programėlę. Šios programėlės pagrindiniai privalumai dirbant su vaikais ir jaunimu yra tokie, jog tai yra puikus būdas tyrinėti naujas vietas ir aplinkinius rajonus, lavinama dalyvių koordinacija, o šeimos gali puikiai praleisti laisvalaikį ne prie kompiuterių ar televizoriaus ekranų, o gryname ore.

   Viešėdamos Estijoje atokvėpio valandėlėmis leidomės Rannametsa–Tolkuse pažintiniu taku, kuris yra apsuptas pelkių. Iš pelkių išbridome sausos dėl specialaus apavo „bog-shoes“, kuris avimas kartu su įprastais batais. Šis batų apavas padeda išsilaikyti ant pelkės ir kartu saugo unikalią draustinio aplinką. Tokį neįprastą žygį-nuotykį suorganizavo vienas iš projekto dalyvių – grupės gidas Karol Pärn. Jo patarimai buvo ypač naudingi norint neprasmegti  pelkėje bei nepatirti didelio streso. Taip pat poilsio metu ragavome šalių nacionalinius patiekalus.
   Mokymo kursus apibendrinome kaip gautos patirties įgūdžius, taip pat atradome idėjų, kuriomis noriai dalijomės, kūrėme naują bendradarbiavimo strategiją.


                                                                     Vilma Imbrasienė,
Monika Lukoševičiūtė,
Albina Ščitnik