į pradžią turinys susisiekite
 lt  |  en

Naujienos » Straipsniai
Kelionė į Varšuvos Koperniko mokslo centrą

Niūraus rudens saulėtą penktadienį, spalio 20 dieną, keliavome  Lenkijos sostinę Varšuvą.  Pėsčiomis keliavome  po Varšuvos senamiestį, matėme Karalių pilį, Pilies aikštę su karaliaus Žygimanto III-ojo Vazos kolona, šv.Jono krikštytojo katedrą, kurioje palaidoti paskutinieji Mozūrijos kunigaikščiai, Senąją turgaus aikštę su miesto simboliu Undinėlės skulptūra. Gidė išsamiai papasakojo  apie gynybinius senamiesčio įtvirtinimus, pasivaikščiojome Barbakano siena, sužavėjo paminklas mažajam Varšuvos gynėjui ir sukilėlių vadui J.Kilinskiui.   Pasivaikščiojame  Karališkuoju  traktu, viena pagrindinių senojo miesto gatvių, kuria einant atsiverė vaizdai į Prezidentūrą, Universitetą, Mokslų Akademiją. Šv.Kryžiaus bažnyčia, kurioje palaidota žymaus lenkų kompozitoriaus Frederiko Šopeno širdis. Aplankėme Varšuvos universiteto biblioteką, jos sodą. Varšuvos senamiestis pakerėjo F.Šopeno melodijas grojančiais suoliukais, paminklais istoriams veikėjams: A.Mickevičiui, S.A.Poniatovskiui, J.Pilsudskiui, net Armijai Krajovai. Po pietų aplankėme vieną moderniausių Europoje technologijų muziejų "Koperniko mokslo centrą, kur interaktyviu  susipažinome su mus supančiais reiškiniais  patys, liesdami, klausydamiesi, matydami.... Sužinojome, kokia mūsų  reakcija, rankų jėga, pažinome  šviesos ypatybes, patyrėme įvairias optines iliuzijas. Civilizacijos ištakų ekspozicijoje  pastatėme tiltą pagal Leonardo da Vinči projektą, tapome archeologais, kasinėjimams naudojančiais robotus. Buvo verta  atsidurti kambaryje, kuris yra žemės drebėjimo zonoje, tapti skęstančio laivo kapitonu, arba pakilti virš žemės ant skraidančio kilimo... Popietė Koperniko mokslo centre neprailgo. Vėlai vakare, įsigiję lauktuvių grįžome namo.