Naujienos » Straipsniai
|
Šiuolaikinis mokymas vis dažniau peržengia tradicinių klasių ribas, siekdamas suteikti mokiniams ne tik teorinių žinių, bet ir praktinių įgūdžių bei įkvėpimo. Netradicinės pamokos – tai galimybė iš arti pažinti mokslo pasaulį, praplėsti akiratį ir susipažinti su realiais darbo bei tyrimų procesais.
Lapkričio 29 d. gimnazijos I–III-ių klasių gimnazistai kartu su fizikos mokytoja Janina Judickiene dalyvavo netradicinėje fizikos pamokoje – edukacijoje Vilniaus universiteto Lazerinių tyrimų centre. Tai unikali fizikos pamoka netradicinėje erdvėje, kurioje mokiniai susipažino su lazerių mokslu bei technologijomis. Pamoka prasidėjo paskaita, kuri vyko modernioje Lazerinių tyrimų centro erdvėje. Docentas – vyresnysis mokslo darbuotojas Julius Vengelis įdomiai ir suprantamai pristatė Vilniaus universiteto Fizikos fakulteto siūlomas studijų programas bei jų perspektyvas. Mokiniams buvo akcentuota, kaip svarbu gerai mokytis – tai atveria duris į tarptautines stažuotes, vardines stipendijas ir galimybes dirbti prestižiniuose tyrimų centruose visame pasaulyje. Paskaitoje buvo aptarti lazerių veikimo principai, jų taikymo galimybės ir Lietuvos mokslininkų pasiekimai šioje srityje. Mokiniai sužinojo, kada ir kaip buvo sukurtas pirmasis lazeris, kokie lazeriai egzistuoja, ir kuo ypatingi Lietuvoje sukurti lazeriai.
Vėliau vyko ekskursija po Lazerinių tyrimų centro laboratorijas. Lazerinių Tyrimų centro mokslinis darbuotojas išsamiai papasakojo apie čia atliekamus tyrimus ir eksperimentus. Kai kuriose laboratorijose mokiniai turėjo galimybę ir patys paeksperimentuoti, kas paliko itin gilų įspūdį.
Mokiniai grįžo praturtėję ne tik naujomis žiniomis ir įspūdžiais. Tai buvo puiki proga pamatyti, kaip mokslas pritaikomas praktiškai, ir galbūt atrasti įkvėpimą ateities karjerai.