Naujienos » Straipsniai
|

Kristijono Donelaičio gimnazija nuo 2024 metų įsiliejo į TŪM projektą, kurio metu aktyviai įsitraukė į STEAM ugdymo siūlomas veiklas.
Vadovaudamasi STEM idėjomis, gimnazija siekia mokiniams sukurti įtraukiančią, keliančią iššūkius, susijusią su realiu pasauliu mokymosi aplinką. Siekiant atliepti mokymosi proceso inovatyvumo ir įtraukumo principą, gimnazijoje buvo įkurta Robotikos mini laboratorija, kurioje mokiniams sudaryta galimybė integruojant mokomųjų dalykų žinias (informacinių technologijų, technologijų, matematikos), jas pritaikyti robotikos užsiėmimuose.
Robotikos būrelio metu, siekiant įgyvendinti programoje numatytus tikslus ir uždavinius, naudojant laboratorijoje esančias priemones, kompiuterines programas, mokinių intelektinius išteklius, jų kūrybinį potencialą, lazerinių spausdintuvų pagalba yra kuriami įvairūs smulkūs produktai (mokyklos simboliką atspindinčios pelėdos, kalėdinės dekoracijos, priemonės, skirtos nerimo lygiui mažinimui).
Priemonės, esančios laboratorijoje, skatina mokinių susidomėjimą mokslu, technologijomis, inžinerija, menais ir matematika. Darbų kūrimo procese naudojamas multifunkcinis įrenginys „Raspberry pi 4“. Tai kompiuteris, kuriame emoliuojamos virtualios programos, rašomos kompiuterinės programos C++, PĮTHOH kompiuteriukai, jungiami kaip serveriai, jie nuotoliniu būdu valdomi 3D spausdintuvais.
Mokiniai turi galimybę praktiškai išbandyti inovatyvius technologinius įrankius ir susipažinti su pagrindiniais skaitmeninės bei audiovizualinės medijos principais – mokosi išreikšti save, atskleisti savo kūrybiškumą, ugdyti kritinį mąstymą, tobulinti komunikacijos įgūdžius.
Įkurta Robotikos laboratorija ir joje vykdomi užsiėmimai, skatina mokinius mąstyti nestandartiškai, naujoviškai, kūrybingai. Viena iš šio būrelių vystomų idėjų – sukurtus produktus realizuoti rinkoje. Mokiniai, bendradarbiaudami su mokyklos psichologe, ieško laboratorijoje pagamintos produkcijos realizavimo idėjų, aktyviai domisi Lietuvos Junior Achievement veikla, kuri orientuota į pagalbą moksleiviams, steigiant Jaunąsias bendroves bei jų supažindinimą su verslo valdymu per asmeninę patirtį. Naudojantis laboratorijos teikiamomis galimybėmis, pritaikant pažangias mokslo technologijas, įvairių produktų gamybai, gimnazijoje pradėtas mažosios mokinių bendrijos steigimo procesas, Ateityje, bendradarbiaujant su Lietuvos Junior Achievement, tikimasi sukurti marketinginę strategiją, kurios metu mokiniai rinkai galėtų pasiūlyti laboratorijoje pagamintas priemones nerimo lygio mažinimui.
Laboratorijos įkūrimas gimnazijoje įneša didžiulį indėlį į gimnazistų kritinio mąstymo, kūrybiškumo, verslumo, bendradarbiavimo ir problemų sprendimo įgūdžių lavinimą. Visos šios kompetencijos ateityje padės jaunuoliams atkakliau siekti savo tikslų, kūrybiškiau žvelgti į problemines situacijas, ieškoti jose nestandartinių sprendimų, integruotis XI amžiaus visuomenėje.