į pradžią turinys susisiekite  
 lt  |  en 






















Naujienos » Straipsniai
Integruota biologijos – fizikos pamoka netradicinėje aplinkoje

Besikeičiančiame pasaulyje iššūkis mokytojams – būti žingsniu priekyje, sudominti, uždegti, įkvėpti savo mokinius. Būti ne tik draugu, bet ir gyvenimo vedliu. Šių dienų mokytojui kiekviena pamoka ir diena mokykloje yra iššūkis, kuris skatina nesustoti, ieškoti, tobulėti.

Turime didžiuotis mokytojais, kurie netradiciniais metodais su jaunąja karta dalinasi žiniomis, patirtimi, pasaulio suvokimu, padeda skleistis asmenybėms.

     Kristijono Donelaičio gimnazijos biologijos mokytoja Rimutė Lazdauskienė bei fizikos mokytoja Janina Judickienė, ieškodamos  naujų mokymo metodų, kurie mokiniams būtų priimtini, įdomūs, skatintų mokinių mokymosi motyvaciją, kūrybiškumą bei aktyvų dalyvavimą pamokose, ypač pamėgo vesti integruotas  pamokas netradicinėse erdvėse. Galima drąsiai teigti, jog integruotos pamokos  mokiniams yra ženkliai patrauklesnės nei įprastos. Pasak pedagogių, šiuolaikiniai vaikai, palyginti su ankstesnėmis kartomis, yra kitokie. Jiems reikia daug judesio, aktyvios veiklos, žaidimų, pamoks turi būti įdomios ir interaktyvios. „Vedant integruotas pamokas netradicinėse erdvėse, jos tampa įdomesnės, o žinių bei įgūdžių įgyjama daugiau, mokiniams suteikiama daug gerų emocijų. Integruotos pamokos skatina mokinių kūrybiškumą, bendradarbiavimą, daug dėmesio skiriama mokymosi siejimui su gyvenimiška patirtimi“ sakė mokytojos.

     Siekiant  įgyti naujų žinių, patirčių, birželio 22 d. mokytojos Rimutė Lazdauskienė, bei Janina Judickienė organizavo integruotą biologijos-fizikos pamoką II-ų klasių mokiniams Vištyčio regioniniame parke. Vištyčio šilelio pažintiniame take mokiniai buvo suskirstyti į dvi grupes, kur atliko  kūrybines užduotis, bei dalyvavo  aktyviose veiklose: naudojant savo pėdas, turėjo išmatuoti medinio takelio ilgį, suradus nurodytoje vietoje storiausią pušį,  netradiciniu būdu matavo jos skersmenį, turėjo atrasti ir atpažinti tam tikrus medžius, įvardinti samanų rūšis ir pan.

     Sekanti užduotis buvo labai kūrybiška. Pagal iš anksto susikurtą scenarijų mokiniai turėjo patraukliai pristatyti-reprezentuoti šilelio pažintinį taką, kad pamatę žmonės šį pristatymą, norėtų aplankyti šią vietą. Mokinių kūrybiškumas ypatingai nustebino mokytojas: persirengę ir įsikūniję į įvairius personažus – raudonkepuraitę – senelę, sportininkus, žvejus, dailininkus, panaudodami meditaciją, mokiniai pristatė šilelio taką, kuriant filmukus. Išradingiausias, gražiausias filmukas bus atrinktas ir išsiųstas Nacionaliniam konkursui „Pamoka gamtoje: svajokime drauge“. Per įvairias veiklas mokiniai turėjo galimybę pažinti slapčiausią gamtos kalbą.

„Keičiantis kartoms, turi keistis ir mokytojas. Šis darbas tuo ir žavus, kad privalai nuolat augti ir tobulėti, patys mokiniai tampa savotiškais kelrodžiais mokytojui. Vis kažką naujo turi sugalvoti, kad būtum įdomus vaikams“, – įsitikinę pamoką vedę mokytojos. Bet visas pastangas atperka tos degančios vaikų akys, nors ir nedideli pasiekimai, jų savarankiškumas, kūrybiškumas. Tokioje aplinkoje jie stebi, liečia, analizuoja aplinką, mokosi atpažinti, aptarti, eksperimentuoti

 Integruotų pamokų vedimas netradicinėse aplinkose, skatina mokytojų bendravimą bei bendradarbiavimą, mokymąsi daro aktyvesnį, kūrybiškesnį, padeda lengviau teorines žinias susieti su gyvenimiška patirtimi.

     Ši pamoka mokiniams paliko didelį neišdildomą įspūdį. Pasak mokinių, „Tokios pamokos skatina bendradarbiavimą, gerina tarpusavio santykius, skatina kūrybiškumą, įdomu ir naudinga, atsiranda pagarba vienas kitam, mokymąsi daro aktyvesnį, padeda lengviau teorines žinias susieti su gyvenimiška patirtimi, kiekvienas mokinys įtrauktas į aktyvų mokymąsi“. Mokiniai džiaugėsi mokytojų kūrybiškumu integruojant biologijos bei fizikos pamokas. Dėkojo joms ir prašė tokių pamokų ateityje.