į pradžią turinys susisiekite  
 lt  |  en 












Naujienos » Straipsniai
Kiršai – tradicinė gimnazistų edukacinė erdvė

Yra vietų, kuriose apsilankęs suvoki, kad nebegrįši, tačiau yra ir tokių, kurių aplankymas tampa tavo vidine būtinybe. Viena iš tokių, esančių netoliese, yra Kiršai – Salomėjos Nėries gimtinė, jau tapusi kasmetine gimnazijos ketvirtokų lankytina vieta.

Atrodytų, kas čia tokio – na, keli mūriniai pastatai, sodybos seniai likę tik pamatai, žąsų nutryptas kiemas, kiek tolėliau Širvinta, kurios vaga kasmet siaurėja... Čia būtų skeptikų mintys. Tačiau nenusakomas jausmas apima susitikus su žilagalve mirusio Salomėjos sūnaus žmona Laima. Nė karto neišsprūsta žodis „sunku“. Nė vienais metais. Tarytum užrūdijęs būtų ar storose tvartų sienose įmūrytas. O juk sunku: keliolika karvių padeda auginti sūnus, bitynas, žemė, „kapa“ žąsų, buities darbai.

   O mūsų mokiniai? Labai atidžiai klausėsi, ragavo šviežio korio medaus, valgė obuolius, ėjo pažiūrėti upelio pakrantės, kuria vaikštinėdavo poetė, klausė, kuris buvo jos kambarys (pagal buvusios trobos pamatus norėjo atsekti).

   Domisi dar jaunimas. Tai gerai. Baugus bus tas laikas, kai nesidomės. Neduok, Dieve, kad jis ateitų.

 

     „Oi, kaip svajojau paragauti medaus iš korio! Kaip smagu, kad būtent čia, poetės tėviškėj, paragausiu ...“

      „Turim daug obuolių namuose, bet čia iš Salomėjos sodo...“

      „ Mokytoja, o kur tos miegančios obelys?“

      „Paklauskit, gal reikia kokios pagalbos, juk moteriškė viena gyvena ...“

      „Mes pasikalbėjom apie ūkį, nes ir mano tėvai ūkininkai.“

      „Reikėjo įspėti, kad kieme bus žąsų priteršta...“

      „Kokios platybės. Tik ir vieta poezijai...“

      „O turim žvakelę? Juk dar pagerbsim kapinėse mirusį sūnų“.

     ‚Na, Bradūnai, atidaryk savo bočių vartus!

     „Nežinojau, kas toks Kazys Bradūnas, bet dabar jau aišku.“ „O aš dalyvavau Kazio Bradūno vardo konkurse, laimėjau trečią vietą, premiją gavau. Turbūt prieš dvejus metus.“

 

   Na, štai ir visos kompetencijos: komunikavimo, pažinimo, socialinės, asmeninės. Galima pamokoje geriausias vaizdines priemones naudoti, raiškiai skaityti ar pasakoti, o pamatytas įspūdis išlieka ilgiausiai. Telkia bendrystėn, skatina domėtis, nebijoti klausti, leidžia laisvai samprotauti, vertinti, spręsti...

Lietuvių kalbos mokytoja Nijolė Černauskienė