į pradžią turinys susisiekite  
 lt  |  en 























Naujienos » Straipsniai
Mobiliosios mokslinės laboratorijos MoMoLab vizitas gimnazijoje

Gyvename kupiname naujovių ir galimybių pasaulyje, kuriame viskas sparčiai keičiasi. O išlaikyti pokyčių tempą ir keistis drauge, galima tik nuolat domintis aktualiomis naujovėmis. Neišimtis ir gimnazijos gamtos mokslų mokytojai, kurie visada stengiasi patys tobulėti, domėti naujovėmis ir jas perduoti mokiniams.

Rugsėjo 17 dieną jų iniciatyva gimnazijoje lankėsi mobilioji mokslinė laboratorija ant ratų „MoMoLab“, kurios vizito į mokyklą tikslas – sudaryti sąlygas mokiniams atskleisti savo gebėjimus tyrinėti aplinką ir gamtą moksliniais metodais, kurti ir ieškoti naujų technologinių sprendimų.Mokinių laukė pažintis su įvairiais prietaisais ir moksline įranga, įdomūs eksperimentai, mokslo naujienos ir patarimai, kaip daryti mokslinį tiriamąjį darbą. Visai dienai jie tapo jaunaisiais tyrėjais, ieškančiais atsakymų į įvairius klausimus apie supantį pasaulį, jo reiškinius ir žmogaus psichikos galią.

Mikrobiologijos užsiėmimai vyko mobiliojoje laboratorijoje – autobuse. II kl. mokiniai klausė paskaitą apie mikroorganizmus, patys ruošė ir stebėjo per mikroskopus mikroorganizmų preparatus. Susidarė įspūdis, kad entuziazmu mokslininkė užkrėtė ir mokinius, nes po užsiėmimo visi vieningai sakė, kad buvo labai įdomu. Paprašyti pasidalinti įspūdžiais, mokiniai sakė: „Labai džiaugiuosi, kad turėjau galimybę sudalyvauti biologijos laboratorijoje, buvo labai įdomu, be abejo, ir naudinga, susidariau įvaizdį apie mikrobiologiją ir tikiuosi, kad tokių pamokų bus daugiau“, „Be galo smagu buvo sudalyvauti. Papildžiau savo žinių bagažą, turėjau nuostabią patirtį, pagilinau žinias apie mano miestelio vandenį bei apie bakterijas. Smagu būtų, jog dažniau pamokos mokykloje būtų ne tik klasėse“.

Chemijos užsiėmimų metu I-II kl. mokiniai tyrė paviršinio vandens užterštumą. Vandens mėginiai buvo imami iš Kybartų miestelio telkinių: Molyno, Ėglupio ir iš melioracijos griovio, esančio prie gimnazijos. Buvo nustatyta šių telkinių tarša amonio, nitrato, fosfato, nitrito jonais, vandens rūgštingumas ir kietumas. Mokiniams pavyko išsiaiškinti, kad švariausias vandens telkinys Kybartuose – Molyno vanduo, kuriame teršalų nerasta, o didžiausia tarša rasta melioracijos griovio vandenyje. Visi kartu padarė išvadas, kad vanduo užterštas nevalytomis nuotekomis iš gyvenamųjų namų.

I-IV kl. mokiniai aktų salėje dalyvavo užsiėmime „Fizikiniai reiškiniai“. Jo metu stebėjo atliekamus eksperimentus ir turėjo galimybę patys juos atlikti.  Labiausiai mokinius sudomino termovizorius, jo veikimo principas ir panaudojimo galimybės.

III-iokai dalyvavo „Geros savijautos programoje“, skirtoje gerinti mokinių savijautą, stiprinti bendravimo ir bendradarbiavimo įgūdžius, skatinti motyvaciją mokytis, ir pasitikėjimą savimi. Praktinių žaidimų, veiklų metu mokiniai mokėsi atsipalaiduoti, sutelkti dėmesį, komunikuoti, dirbti komandoje, priimti atsakingus sprendimus.

Laikas prabėgo nepastebimai. Jaunieji tyrėjai dalinosi savo patirtais kitoniškais įspūdžiais.

„Smagu nors vienai dienai tapti ,,mokslininku” – tirti ir dirbti su tokiais prietaisais ir priemonėmis kaip šiuolaikinėse biomokslų laboratorijose. Manau, kad tai įkvepia renkantis ateities profesiją“, – įspūdžiais dalijosi viena iš dalyvių. Eksperimentų ir tyrimų metu užsimezgė dalykiniai bet šilti ryšiai tarp mokslininkų ir gimnazistų. Mokiniams viskas buvo įdomu ir nauja.    Mokiniai dėkojo savo mokytojams bei svečiams už suteiktą unikalią galimybę bent trumpam tapti tyrėjais. Be to, mobiliąją laboratoriją jie rekomendavo aplankyti kiekvienam, o ypač tiems, kurie mano, kad gamtos mokslai yra nuobodūs, nes tai gera proga pakeisti požiūrį.

Manome, kad šis laboratorijos apsilankymas dar labiau paskatins norą domėtis supančia aplinka ir joje vykstančiais procesais.

Tikimasi, kad individualus mokslininkų darbas su mokiniais paskatins juos domėtis STEAM krypties mokslais, įkvėps ir įgalins atlikti tiriamuosius darbus mokykloje, padės sėkmingiau pasiruošti brandos darbui.